share email twitter ⋅ join discord whatsapp(2ck)
free120  nbme24  nbme23  nbme22  nbme21  nbme20  nbme19  nbme18  nbme17  nbme16  nbme15  nbme13 
Welcome to epr94’s page.
Contributor score: 9


Comments ...




Subcomments ...

submitted by seagull(1443),
unscramble the site ⋅ remove ads ⋅ become a member ($39/month)

uto fo cyriuit,os who may peelpo newk th?is (dont be hys to say uyo idd ro id?)tnd

My rtyopev oicnedtua niddt' irigann shti ni em.

johnthurtjr  I did not +1  
nlkrueger  i did not lol +  
ht3  you're definitely not alone lol +  
yotsubato  no idea +  
yotsubato  And its not in FA, so fuck it IMO +1  
niboonsh  i didnt +  
imnotarobotbut  Nope +  
epr94  did not +  
link981  I guessed it because the names sounded similar :D +14  
d_holles  i did not +  
yb_26  I also guessed because both words start with "glu"))) +27  
impostersyndromel1000  same as person above me. also bc arginine carbamoyl phosphate and nag are all related through urea cycle. +1  
jaxx  Not a clue. This was so random. +  
ls3076  no way +  
hyperfukus  no clue +  
mkreamy  this made me feel a lot better. also, no fucking clue +1  
amirmullick3  My immediate thought after reading this was "why would i know this and how does this make me a better doctor?" +7  
mrglass  Generally speaking Glutamine is often used to aminate things. Think brain nitrogen metabolism. You know that F-6-P isn't an amine, and that Glucosamine is, so Glutamine isn't an unrealistic guess. +4  
djtallahassee  yea, I mature 30k anki cards to see this bs +4  
taediggity  I literally shouted wtf in quiet library at this question. +1  
bend_nbme_over  Lol def didn't know it. Looks like I'm not going to be a competent doctor because I don't know the hexosamine pathway lol +21  
drschmoctor  Is it biochemistry? Then I do not know it. +4  
snoochi95  hell no brother +  
roro17  I didn’t +  
bodanese  I did not +  
hatethisshit  nope +  
jesusisking  I Ctrl+F'd glucosamine in FA and it's not even there lol +  
batmane  i definitely guessed, for some reason got it down to arginine and glutamine +1  
waterloo  Nope. +  
monique  I did not +  
issamd1221  didnt +  
baja_blast  Narrowed it down to Arginine and Glutamine figuring the Nitrogen would have to come from one of these two but of course I picked the wrong one. Classic. +1  
amy  +1 no idea! +  
mumenrider4ever  Had no idea what glucosamine was +  
feeeeeever  Ahhh yes the classic Glucosamine from fructose 6-phosphate question....Missed this question harder than the Misoprostol missed swing +1  
surfacegomd  no clue +  
schep  no idea. i could only safely eliminate carbamoyl phosphate because that's urea cycle +  
kernicteruscandycorn  NOPE! +  
chediakhigashi  nurp +  
kidokick  just adding in to say, nope. +  
flvent2120  Lol I didn't either. I think this is just critical thinking though. The amine has to come from somewhere. Glutamine/glutamate is known to transfer amines at the least +1  


submitted by sup(20),
unscramble the site ⋅ remove ads ⋅ become a member ($39/month)

Wyh otn 2IGP by awy of AA?S iEecasplyl nvgie othre reaswn ceoihcs fo erisontp C + :S ot'dsne fwraiarn laos erspussp ?eeths

imnotarobotbut  Protein C and S are ANTI-thrombotic, so although Warfarin does decrease them, they wouldn't decrease the patient's risk for thrombosis +1  
epr94  the question ask "suppression" of which one will decrease risk of thrombosis if you suppress C and S which and anti-thrombotic you get thrombotic +1  


submitted by aishu007(3),
unscramble the site ⋅ remove ads ⋅ become a member ($39/month)

snltioEvae in ybod mtreaupeert cuorc hwen nosteacncinotr of nsaariglntpod )(2E )(2()EPG ianeercs tnwhii ceirnta asare of hte bsenThrae.i vntolseeai ealtr het ifgnir rtae of rseounn atth tnlorco ohonutrirmtlgeea in teh puhoyahl..atsm It is now rclae ahtt tmos scritynetiap rwok by giiibintnh eht znemye ooaycnselcyxge nad euigcdrn hte llseve of P(E2G) nthwii the ahsopluythm.a

.v6/.won:whti4t1.inbwh/6np/g.up6b1sel/1cdmm5

yotsubato  Ugh, again a concept NOT in UFAP anywhere. Bites me in the ass every time +9  
epr94  pg213 FA2019 +8  


submitted by aesalmon(81),
unscramble the site ⋅ remove ads ⋅ become a member ($39/month)

nCa nyoaen exapnli wyh sith si otn a ipatuyrit a?nadoem Is it juts a kcal of heotr symt?smpo

benzjonez  I think that they just wanted you to notice the **calcifications**. Per FA, "calcifications are common in craniopharyngiomas," whereas I don't think you'd expect to see calcifications in a prolactinoma. +20  
epr94  also the option is prolactinoma not broad pituitary calcifications and he doesnt show any specific signs of high prolactin +  
madojo  It says hes coming in for constituional delay in growth and puberty, i took this to mean that he had low LH, FSH due to decreased GnRH from the prolactinoma. Why did they have to say low-normal serum gonadotropin, why not just say normal? fck u nbme +1  
madojo  It says hes coming in for constituional delay in growth and puberty, i took this to mean that he had low LH, FSH due to decreased GnRH from the prolactinoma. Why did they have to say low-normal serum gonadotropin, why not just say normal? fck u nbme +1  
ac3  @madojo I believe since suprasellar tumors can cause a mass effect on pituitary gland to decrease gonadotropin levels. Where as prolactinoma causes a rise in prolactin which downregulates gonadotropin secretion. Please correct me if I'm wrong +1  
teepot123  fa '19 pg 516 +